För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris exklusive moms eftersom vi riktar oss till företag i första hand. Om du är privatperson kan du registrera konto hos oss och då får du priserna inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor är beroende av valt betalningssätt. LÄS MER

Fraktvillkor är beroende av valt fraktsätt. LÄS MER

Prisgaranti – upp till 7 dagar efter köp*

Vår ambition är att alltid vara billigast i Sverige, och du ska vara säker på att när du handlar restaurangmaskiner hos oss får du marknadens bästa pris. Kortfattat innebär detta att om du hittar samma produkt billigare i en annan butik (i svenska butiker eller nätbutiker) täcker vi mellanskillnaden. Prislöftet gäller i 7 dagar efter köp, och du får hela mellanskillnaden tillbaka från Gastrobutiken.se.

För att få tillbaka mellanskillnaden måste du kunna påvisa att du har hittat produkten billigare, genom att till exempel hänvisa till en produktsida, offert, e-mail eller liknande skriftlig handling.

Ångerrätt

Du kan ångra ditt köp endast om din beställning inte har behandlats eller skickats av oss. Vid statusuppdatering av din order får du ett meddelande via angiven e-mail så du enkelt kan följa din beställning. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Om avtalet gäller en ej lagerförd vara, specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel gäller ej ångerrätt.

När du är inloggad på vår hemsida kan du skapa support och reklamationsärenden direkt på hemsidan.

Retur

Vid retur p.g.a. felbeställning krediteras endast 80% av varans värde. Frakt och övriga kostnader krediteras ej. Det är du som kund som står för returfrakt. 

  • Retur skall anmälas inom 5 dagar efter mottagande.
  • Retur skall återsändas i hel originalförpackning, ordentligt vikt och i originalskick (ej smutsig, ej trasig förpackning).
  • Fakturakopia, ordernummer eller följesedel skall bifogas (flera om artiklarna är från flera olika order).
  • På returblankett skall det tydligt framgå anledning till returen för varje artikel.

Alla punkterna 1-4 ovan skall uppfyllas för att det skall vara en godkänd retur. Vid retur av produkt är det du som kund som ansvarar för att leveranser sker utan skador på godset. Packetera alltid produkten väl. Klistra fraktetiketten på paketet och kontakta fraktbolaget för hämtning. Om skada uppstår på produkten vid retur eller produkten är defekt vid ankomst till oss debiteras kunden för hela värdet. Skulle produkten ej vara i originalförpackning eller avemballerad eller använd så att produkten anses vara begagnad debiteras kunden minst 50% av produktens värde. Ej lagerförda varor eller specialtillverkade varor kan ej returneras.

Byten

Vid byte av en, för oss, lagerförd vara måste du först anmäla att du vill byta varan via vårt returformulär. Det måste tydligt framgå vilken vara du vill byta mot. Det är du som kund som står för returkostnaden. Eventuell mellanskillnad betalas ut/faktureras.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/företagsuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser

Lagerförda varor kan i regel skickas omgående. Beställer du flera produkter där några är beställningsvaror skickas din beställning först när allt inkommit till vårt lager. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. En del varor skickas direkt från fabrik till den angivna adressen och du kan komma att få flera leveranser från samma beställning. Detta är inget du behöver betala extra för utan fraktens kostnad står angivet i kassan.

Godkännande av vara

Inom fem dagar efter mottagandet av varan skall kunden besiktiga varan. Föreligger fel eller brist skall detta omedelbart underrättas säljaren, om inte så äger kunden ej rätt att påtala felet eller bristen. Eventuella synliga skador på emballage, direkt vid leverans, måste anmärkas till transportbolagets chaufför.

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan