För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Gastrotech Garanti

  • Vilka garantier gäller för min produkt när jag ska beställa på gastrobutiken.se?
  • Hur lång garanti är det?

 

Många ställer just dessa frågor och i detta hjälpavsnittet ska vi besvara dom så tydligt och bra vi kan så att du som kund ska känna dig trygg med ditt köp.

På alla nya produkter som vi marknadsför med namnet "GASTROTECH" är det full garanti vilket innebär att om någon produkt går sönder inom garantitiden så reparerar vi den kostnadsfritt åt dig. Ibland kan du behöva skicka tillbaka produkten till oss för åtgärd och ibland kan en servicetekniker komma till dig på plats och reparera felet. Det beror på omständigheterna, så som kostnader för frakter och storleken på produkten samt värdet på produkten. Ibland är det tyvärr inte är lönt att reparera en produkt utan vi skickar en ny till dig istället. Det är en bedömning vi gör från fall till fall. För att du ska kunna ta del av garantin så måste du logga in fylla i ett reklamationsärende som vi sen godkänner. Vissa tillverkare har längre garantitid och vissa erbjuder endast reservdelgaranti.

 

Garantitid från tillverkare:

Bakers  1 år
Björnblandare (Varimixer)  2 år reservdelsgaranti
Bonamat  1 år
CoffeeQueen (Crem international)  1 år
Cool Head Europe  1 år reservdelsgaranti
Elektrotermo  1 år
Elettrobar  1 år
Exxent (Merx team)  1 år
Fimar  1 år
Fribergs verkstäder  1 år
Gastrotech  1 år
Gastroteknik  1 år
Granuldisk  1 år
Haglund Industri  1 år
Hoshizaki  1 år
Hällde  1 år
Infrico  2 år reservdelsgaranti
Inoxtrend  1 år reservdelsgaranti
Kjellström & Persson  1 år
Molins Rostfria  1 år
Patina  1 år
Pizzamaster (Bakepartner)  1 år
Porkka  3 år på Future skåp

 1 år på övriga produkter 

Prismafood  1 år
Rational ugnar  1 år (registrera och få +1år)
RM Gastro  1 år reservdelsgaranti
Robot Coupe  1 år (kontakta RMS)
SDX  1 år
Sitz  1 år
StableTable  1 år
Stayhot  1 år
Storkökstjänst  1 år
Sveba Dahlén  1 år reservdelsgaranti
Wery  1+1 år
Wexiödisk  1+1 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uppdaterad: 2018-12-11

 

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel, transportskador eller felinställd produkt debiterar vi dig kostnaden för reparation och frakt eller utkörning. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. Observera att garantin kan skilja sig mellan olika leverantörer. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

 

1. FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR GARANTI

1.1 Garantin gäller under förutsättning att skada inte inträffar och anmäls senare än 1 år efter det att maskinen tagits i bruk.

 

1.2 Garantin gäller ej i det fall andra komponenter än medföljande originaldelar använts, eller om montering skett av obehörig fackman.

 

1.3 Vid behov av inkoppling av el i, eller till maskinen skall dessa utföras av behörig fackman.

 

1.4 Vid skada skall Gastro Sweden Tech AB omgående, eller senast inom åtta dagar efter skadans uppkomst och innan reparationsåtgärder vidtas, beredas tillfälle att undersöka skadan. Skulle ej så ske gäller ej garantin.

 

1.5 Åtgärder kan komma att vidta i syfte att minska eller avhjälpa skada gäller ej som medgivande ur garantisynpunkt. Förhandlingar om ersättning innebär ej avstående från invändning om skadeanmälan ej lämnats i rätt tid enligt punkt 1.4 eller varit sakligt ogrundad eller bristfällig.

 

 

2. GARANTINS INNEHÅLL OCH FULLGÖRANDE

2.1 Gastro Sweden Tech ansvarsskyldighet omfattar kostnadsfritt utbyte av reservdelar, vilka kan härledas till produktionsfel hos fabriker för vilka Gastro Sweden Tech AB ansvarar. Indirekta följdskador såsom nyttjande- och produktionsbortfall, driftstopp och driftsuppehåll, värdeminskning och andra indirekta följdskador, omfattas ej av garantin.

 

2.2 Gastro Sweden Tech förbehåller sig rätten att efter eget val anlita fackkunnigt företag för att åtgärda eventuella skador.

 

2.3 Skulle garantin tagas i anspråk under garantitiden, förlängs därmed inte garantitidens totala varaktighet.

 

2.4 Muntliga sidoavtal gäller ej.

 

3. ÖVRIGA VILLKOR

3.1 Skador eller fel som orsakats av yttre omständigheter, exempelvis brand, vatten, åsknedslag m.m, omfattas inte av denna garanti.

 

3.2 Garanti gäller ej om man inte följt instruktionsanvisningar eller fel förorsakade av ingrepp i maskinen av icke behörig fackman.

 

3.3 Skador som inträffat vid leverans omfattas inte av garantin.

Vid retur av produkt är det du som kund som ansvarar för att leveranser sker utan skador på godset. Packetera alltid produkten väl. Klistra fraktetiketten på paketet och kontakta fraktbolaget för hämtning.

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan